Hoe meer u van uw klanten weet, hoe gerichter u uw (marketing)acties kunt instellen. Dat geeft uw organisatie kracht. Echter, het monitoren van al die gegevens is vaak een tijdrovende zaak. Het invoeren en controleren van gegevens kan een (te) grote belasting zijn. SBJ ondersteunt verschillende grote multinationals, waaronder Makita, bij het opzetten en afhandelen van premiumacties. Het hele jaar door lopen er bij Makita verschillende marketingcampagnes, zowel voor de B2C- als voor de B2B-markt. Vaak krijgt men bij aankoop van een Makita-product een accessoire gratis. SBJ verzorgt daarbij de online infrastructuur, het response-management, de klantenservice en de verzending van de premium producten.
SBJ heeft voor Makita een speciale actiesite gemaakt, volledig in hun eigen look-en-feel. Klanten of dealers kunnen via deze actiepagina registreren om aanspraak te maken op het premium product. Op het moment dat een aanmelding wordt ingezonden, ontvangt de klant automatisch een e-mail vanuit ons Response Mangement Systeem (RMS) met meer informatie over de voortgang van zijn registratie. Als alle gegevens door één van onze medewerkers zijn gecontroleerd, wordt de order automatisch gereed gemaakt en verzonden. Zo beheert SBJ de campagne van A tot Z.
SBJ neemt tijdens lopende acties van Makita ook de rol van klantenservice op zich. Als klanten telefonisch of per mail contact opnemen via de gegevens die bij de actie vermeld staan, worden ze meteen door de collega’s van SBJ geholpen. Daarmee wordt de druk op Makita’s eigen klantenservice en callcenter verlaagd en kunnen klanten snel van een inhoudelijke reactie worden voorzien.
De recente coronacrisis betekende voor veel branches een stevige daling in sales en omzet. De hobbysector zag hun verkoopcijfers echter sterk toenemen, doordat veel consumenten hun vrije tijd gingen besteden aan klusjes in en om het huis. Daarmee werd de lopende premium actie van Makita één van de meest succesvolle campagnes in de lange geschiedenis van SBJ. Er kwamen zelfs zoveel aanvragen binnen dat we snel moesten schakelen en onze capaciteit tijdelijk hebben verhoogd. Zo konden we toch alle registraties op tijd verwerken. Makita heeft daarmee de kracht van een goede actiemarketingcampagne aan den lijve ondervonden.