English visitor

The English version of this website is currently under construction. For information about our activities you can contact us at:

Email: info@servicebureau.nl
Telephone: +31 40 290 51 00

Thanks for your understanding.

Bart Jansen
Director

Wie is SBJ?

Service Bureau Jansen, in het kort SBJ genoemd, is van oudsher vooral bekend als mail- en fulfilmentspecialist. SBJ startte in 1953 in Eindhoven met het ondersteunen van toentertijd Philips Nederland. Philips leverde de eerste televisietoestellen en SBJ verzorgde de verzending van de televisiegidsen. Met deze eerste mailopdracht startte een langdurige relatie. Nog steeds verzorgt SBJ als prefered supplier verschillende schakels in de marketing- en (after)salesstrategie van Philips (International) Consumer Personal Health.

Meer geschiedenis

Meer dan 60 jaar ervaring

Inmiddels wordt het familiebedrijf gerund door de derde generatie Jansen, en is het aantal klanten uitgebreid met onder andere Whirlpool, Unilever en Kinderpostzegels. Ook BMW, de Rabobank, Valeo Services en Staples zijn voorbeelden van bedrijven die graag gebruikmaken van de kennis en kunde die SBJ in meer dan 60 jaar heeft opgebouwd. Deze kennis en kunde stelt SBJ ook graag ter beschikking van de minder grote spelers in het veld. Van groeiende zzp’er tot multinational: SBJ helpt ondernemers en organisaties doelstellingen behalen. Uw customer en consumer care is onze prioriteit!

Ontwikkelingen bij SBJ

SBJ heeft zich naar aanleiding van vragen in de markt en vragen van klanten steeds verder ontwikkeld. Inmiddels is het familiebedrijf opgeschakeld naar een fullservice marketing- en (after)salesbureau. Voor het on demand printen van catalogi tot het inregelen van voorraad die u niet meer zelf kunt opslaan en van het regelen van uw complete orderafhandeling in uw webshop tot het, over de grenzen heen, terughalen van producten (reversed logistics). Van het inpakken en versturen van speciale mailpakketjes tot het verzorgen van uw beurs- en standmaterialen (van opslag tot op de beursvloer). SBJ verzorgt het allemaal. En SBJ denkt ook mee over de meest efficiënte wijze waarop al deze acties en activiteiten beheerd en uitgevoerd kunnen worden.

SBJ innoveert

Met 60 jaar ervaring kent SBJ de markt als geen ander en is bovendien in staat om steeds weer een stap vooruit te denken. Zo ontwikkelden wij een eigen Warehouse Management Systeem (WMS) en een en Response Management Systeem (RMS) dat u als klant realtime inzicht geeft in uw voorraad- of campagneverloop.

Systemen waarbij u via een chatfunctie direct contact heeft, de stand van zaken kunt inzien bij speciale dealeracties (RMS), en waarmee u snel uw gemaakte orderafspraken kunt laten verzorgen tot aan de deur van de besteller – en reversed als dat moet (WMS). Met gebruik van ‘Jansen e-logics’ zorgt onze ICT-afdeling ervoor dat het RMS- en/of WMS perfect aansluiten op uw eigen systeem.

Zo kunt u alle benodigde managementgegevens en rapportages snel inzien. De ICT-specialisten van Jansen kunnen desgewenst ook speciale actiesites voor u opzetten. Met natuurlijk een koppeling naar alle gegevens die nodig zijn om de acties perfect uit te kunnen voeren én het resultaat te meten.

De rapportagetools in Jansen e-logics zijn zo opgebouwd dat u goed kunt beoordelen hoe uw actie is verlopen. Wat voor invloed heeft uw marketingactie bijvoorbeeld gehad op de verkopen? Was het gespendeerde budget nuttig of kan het beter ergens anders worden ingezet? Belangrijke vragen waar dit systeem antwoord op geeft. En natuurlijk beschikken het RMS en WMS over nog meer features, waardoor u snel kunt schakelen als dat nodig is.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken. Bel naar Bart of Mariëlle.

De teams van SBJ

Afhankelijk van de aard van uw opdracht heeft u te maken met verschillende teams.

Alle logistiek rondom uw order wordt geregeld door onze orderdesk. Deze collega's lezen als eerste uw mail en regelen uw verzoek. Zij zien als eerste uw order binnenkomen in het Warehouse Management System (WMS) en dubbelchecken alles, zodat er niets mis kan gaan. Zij zetten de order door naar het warehouse, waar deze gepickt wordt en klaargemaakt voor verzending.

Onze orderdesk kan tevens ingezet worden als backoffice van uw webshop of als een verlengstuk van uw callcenter. Geen van uw klanten zal merken dat hij met SBJ praat. Deze uitbesteding zal veel rust brengen binnen uw eigen drukbezette callcenter.

Voor alle print- en mailopdrachten komt u in contact met de mensen van het projectbureau. Zij zorgen ervoor dat uw opdracht precies zo wordt uitgevoerd als afgesproken. Ook zijn zij aanspreekpunt als u besluit deze werkzaamheden met regelmaat uit te besteden aan Service Bureau Jansen (SBJ). Zij zorgen voor een perfecte implementatie van uw project binnen SBJ.

Voor de uitvoering van uw promotieacties wordt u opgenomen in ons servicecenter. De mensen van het servicecenter staan altijd voor u klaar. Ze registeren en voeren uit, ze analyseren en koppelen terug. U en uw dealers krijgen binnen een halve minuut contact via de chatfunctie, zodat u direct de stand van zaken kunt doornemen. Daarnaast is het servicecenter ook verantwoordelijk voor de verwerking en afhandeling van allerlei extra services, zoals een nieuwe klant die van u een pas toegestuurd moet krijgen. Of een brief die steeds op een bepaald moment in uw klantcontact verzonden moet worden of een klachtenprocedure.

Op onze werkplaats pakken we in, machinaal of handmatig. We draaien machinaal tot 5000 mailings per uur. Onze responsetijd is kort waardoor we snel en foutloos kunnen regelen dat uw mailing morgen op de deurmat ligt. Wanneer het gaat om het verzenden van een envelop met attentiewaarde, dan gaan we handmatig aan de slag. We vouwen uw doosjes, plaatsen er de premium in en zorgen dat deze op tijd klaarliggen voor verzending.

Het magazijnteam is de hele dag voor u in de weer. Dit team draagt zorg voor een correcte ontvangst van uw goederen en voor de veilige opslag. Zij zorgt er ook voor dat de orders netjes klaarliggen om door de gekozen transportdienst − altijd op tijd − te worden bezorgd op het afleveradres. Ons magazijnteam is er ook voor uw stand-, marketing- of dealermateriaal dat u bij SBJ kunt laten opslaan.

SBJ print wat er geprint moet worden. On demand. Mailings, transactiemail, catalogi, brochures en POS materiaal; ons printteam staat elke dag aan de machines. Uw opdracht wordt goed in de gaten gehouden en gecontroleerd, vanaf de aanlevering tot aan de output. We zorgen ervoor dat uw output er perfect uit komt te zien, volgens de eisen die u eraan heeft gesteld.

Extra services die ons ook onderscheiden zijn repair en refurbish. Binnen SBJ hebben we een aantal productspecialisten die zich uw product eigen kunnen maken. Op het moment dat er producten defect of beschadigd zijn, kunnen deze worden teruggezonden naar SBJ. Ons repair- en refurbishteam controleert, checkt, repareert en koppelt naar u terug. Zo ontdekt u snel eventuele fouten in de fabricage of andere zaken die problemen kunnen veroorzaken.

SBJ-transport is de eigen transportdienst van Service Bureau Jansen (SBJ). Deze transportdienst is inzetbaar bij spoed- of andere transporten. Een van onze extra services die met regelmaat goed van pas komt.