English visitor

The English version of this website is currently under construction. For information about our activities you can contact us at:

Email: info@servicebureau.nl
Telephone: +31 40 290 51 00

Thanks for your understanding.

Bart Jansen
Director

English visitor

The English version of this website is currently under construction. For information about our activities you can contact us at:

Email: info@servicebureau.nl
Telephone: +31 40 290 51 00

Thanks for your understanding.

Bart Jansen
Director

Fulfilment als hart van de organisatie

Fulfilment. Er is geen duidelijk Nederlands woord voor. Fulfilment is het hart van de organisatie. Hoe hebt u uw fulfilment georganiseerd?

Fulfilment als hart van de organisatie

SBJ, oftewel Service Bureau Jansen, startte haar fulfilmentactiviteiten al lang geleden. Namelijk toen Philips de eerste televisies leverde. Philips wilde als extra service voor de klant die een tv kocht, ook de televisiegids leveren. Dat traject pakte SBJ op. Het eerste grote project in het zuiden van Nederland. Televisiegidsen, die later de zaadjes bleken te zijn voor de groei van SBJ in de loop der tijd.

Opslag en verzending

SBJ verzorgde de opslag van de gidsen en verzond de gidsen meteen na de verkoop van een toestel naar het opgegeven adres van de klant. Uit naam van Philips. Deze groeiende, internationaal opererende onderneming hoefde verder nergens naar om te kijken. Het werd als vanzelf geregeld.

Net zoals Philips groeide, groeide ook SBJ op innovatieve wijze met de markt mee. Met fulfilment als hoofdactiviteit. Vandaag de dag is SBJ ook werkzaam op fulfilmentgerelateerde gebieden, zoals print on demand, retourtrajecten, recalls en direct mail. Hierbij blijft SBJ naar de toekomst kijken om mee te groeien met alle ondernemers, groot en zeker ook klein.

Fulfilment uitbesteden. Hoe werkt dat?

Allereerst bekijkt SBJ samen met u of het voor u winstgevend kan zijn om uw fulfilment (of alleen een deel daarvan) uit te besteden. Hiervoor maken we verschillende berekeningen, en benaderen we uw vraag niet alleen met verstand maar ook met gevoel.

Het kan zijn dat u puur uw voorraadbeheer uit wilt besteden. SBJ heeft meer dan 5000 m2 palletruimte. Hier kan alles worden opgeslagen; uw eigen marketingmateriaal, beursmateriaal (van print tot meubilair) en uw voorraadartikelen. Er is een aparte, beveiligde ruimte voor waardevolle materialen. Daarnaast is er ook een aparte ruimte voor de opslag van papieren met vertrouwelijke gegevens. Geheel volgens de ISO-normeringen ingericht en afgesloten. SBJ laat u graag vrijblijvend het warehouse zien, net als het WMS (Warehouse Management Systeem) waarin alles wordt geregistreerd en u altijd inzicht hebt in de stand van zaken.

Plan van aanpak

Op het moment dat u uw voorraad over wilt laten brengen naar SBJ, stelt SBJ samen met u een plan van aanpak op. Wanneer vindt de verhuizing plaats, welke goederen gaat het om, hoe worden ze ingeboekt in het systeem (denk aan naam, artikelnummers, beschrijvingen, foto’s), wanneer gaat het hele fulfilmenttraject live? Alle vragen worden in dit plan beantwoord en uitgewerkt. U krijgt een WMS masterclass waarbij u leert hoe uw nieuwe WMS werkt, hoe u bestellingen plaatst, overzichten downloadt en hoe u andere servicehandelingen kunt aanvragen. SBJ regelt in overleg met u alle benodigde afspraken met uw eigen gekozen vervoerder of kan hierbij adviseren. Vanwege de goede contacten en afspraken die SBJ met verschillende vervoerders heeft, kan het samenwerken met een vervoerder via SBJ zelfs voordeliger zijn. Natuurlijk wordt ook dit goed bekeken.

Na de livegang houdt SBJ nauwlettend in de gaten of alles verloopt zoals u hebt aangegeven. Of de juiste papieren bij de pakketten worden gevoegd, of de bestellingen goed doorkomen, enz. Alle procedures worden – indien nodig – net zolang bijgesteld tot het geheel helemaal naar wens verloopt. SBJ streeft ernaar dit alles in een zo kort mogelijke tijd perfect te organiseren.

Altijd contact

Gedurende dit overgangsproces hebt u een vast contactpersoon die u te allen tijde kunt bereiken voor vragen en opmerkingen. Dit doen wij, zodat u zeker weet dat u alles kunt ondervangen wat in u opkomt.

Na de livegang zal het fulfilmentproces met regelmaat met u worden geëvalueerd. SBJ gaat voor een volle 100% tevredenheid bij u en uw klanten, en daarvoor gaat zij graag tot het uiterste.

Meer weten? Wilt u vrijblijvend een afspraak? Neemt u dan contact op met Mariëlle Jansen, telefonisch bereikbaar op +31 (0)40 - 290 51 00 of mail Mariëlle. Zij staat u graag te woord.

Read more:

Related articles

Gerelateerde artikelen