English visitor

The English version of this website is currently under construction. For information about our activities you can contact us at:

Email: info@servicebureau.nl
Telephone: +31 40 290 51 00

Thanks for your understanding.

Bart Jansen
Director

English visitor

The English version of this website is currently under construction. For information about our activities you can contact us at:

Email: info@servicebureau.nl
Telephone: +31 40 290 51 00

Thanks for your understanding.

Bart Jansen
Director

Kosten drukken door Printing on demand?

Het steeds laten drukken van nieuwe catalogi is prijzig. Helemaal gezien bijvoorbeeld uw wisselende voorraden. Toch wil uw klant iets in handen. Wat nu?

Printing on demand: brochures en catalogi uit de printer

Printing on demand of laten drukken? Een keuze waar toch eens goed naar gekeken moet worden. De gedachte heerst nu eenmaal dat laten drukken goedkoper is. Maar … hoeveel drukwerk ligt er bij u op de plank zonder dat daar iets mee gebeurt?

De kosten van de jaarlijkse catalogus, de herdruk van de handboeken, prijsherzieningen in brochures doorvoeren … u hebt ontdekt dat daar aardig wat kosten voor worden gemaakt. Terwijl de catalogi niet eens allemaal zijn waar ze zouden moeten zijn; veel exemplaren verstoffen op de plank in uw kleine magazijn. Hoe kunt u alles up-to-date houden en op tijd bij de dealers krijgen, zonder dat er een onbruikbaar overschot blijft liggen dat bij het oud papier kan? Is het per definitie goedkoper om heel veel tegelijk te laten drukken in plaats van een kleinere oplage te laten printen?

Printing on demand is de oplossing. Iedere keer als u een catalogus of meer catalogi nodig hebt, past u inhoudelijk aan wat er aangepast moet worden, uploadt u de laatste versie en laat u op de printknop drukken. Full colour of zwart-wit maakt helemaal niet meer uit. U plaatst nieuwe foto’s, beschrijft de nieuwste producten erbij en voilà, meteen komt er een up-to-date catalogus uit de printer.

Printing on demand, handig voor uw dealers en uw klanten

Tijden zijn veranderd en niet iedereen wil nog een prachtige catalogus in huis hebben liggen. Toch gooit de gemiddelde Nederlander de Ikea-gids niet weg. Hier blijft men inspiratie uit halen. Om de zoveel tijd komen er nieuwe plannen waarna toch weer een keer door het magazine gebladerd wordt. De gids verschijnt 2 keer per jaar. In de tussentijd verandert het assortiment niet of nauwelijks, net als de prijzen. Dus de keuze voor deze massaprint en -verspreiding is logisch en voordelig. Maar in andere branches kan het heel anders zijn. Zo neemt een potentiële afnemer van een auto graag eerst een mooie brochure mee naar huis waarin alles over de gewenste auto staat. Daarbij wilt u niet apart hoeven vermelden dat de prijs veranderd is, en de samenstelling van de optiepakketten ook. Dus … nee, u geeft altijd de laatste en enige juiste versie mee. Het is zaak dealers op tijd in te lichten en aan te geven dat ze meteen nieuwe exemplaren aan kunnen vragen. Willen ze er 10, krijgen ze er 10.

Ander voorbeeld: printing on demand

Als service bij uw dienstverlening schrijft u een boek. Dat biedt u aan via de website. U kunt ervoor kiezen meteen een grote voorraad boeken af te laten drukken waar u lang tegenaan moet kijken op uw kantoor. Maar u kunt er ook voor kiezen uw boek steeds na iedere bestelling te laten printen, via printing on demand. U werkt nog even een laatste tikfout weg of schrijft een extra hoofdstukje naar aanleiding van de actualiteiten, en stuurt de klant de meest recente versie.

Printing on demand kan dus aardig wat kosten besparen. Bent u benieuwd wat het u kan opleveren? SBJ rekent het graag voor u uit. Neem hiertoe contact op met Niels Bunschoten. Bel: +31 (0)40 - 290 51 00 of mail hem.

Read more:

Related articles

Gerelateerde artikelen

Geen artikelen gevonden. Klik hier om naar alle artikelen te gaan