Signify (voorheen Philips Lighting) is de wereldwijde marktleider in energiezuinige verlichtingsproducten, ‑systemen en ‑services. Of het nu in openbare ruimtes is, op uw werkplek of bij u thuis, Signify heeft altijd een passende en creatieve oplossing. Na een jarenlange succesvolle samenwerking met founding member SBJ op het gebied van logistiek en productlevering, klopte men bij SBJ aan voor een web-oplossing. In samenwerking met onze SPACE32-partner Appart leverden we een maatwerk betaalomgeving, die het voor klanten van Signify mogelijk maakt om snel, veilig en overzichtelijk hun producten eenmalig te upgraden.
Het bekende Philips Hue-systeem is een innovatie waarmee consumenten hun verlichting gemakkelijk en snel kunnen bedienen via hun smartphone of door middel van spraakcommando’s. Het belangrijkste onderdeel daarbij is de ‘bridge’: letterlijk en figuurlijk de schakel tussen alle losse lampen. De tweede versie van de bridge is in aantocht en biedt nóg meer mogelijkheden dan de eerste. Signify wil graag alle vroege beslissers, die tevreden zijn over de ‘oude’ bridge, belonen door een korting te bieden op de nieuwe variant. Maar dat heeft technisch gezien nogal wat voeten in de aarde.
Een webshop met maar één product, simpeler kan het niet, toch? Think again, want specifiek deze webshop is aan nogal wat eisen verbonden. Ten eerste moeten alle bestaande klanten (en ook alleen zij) worden uitgenodigd om een nieuwe bridge te bestellen via de afgeschermde webshop. Vervolgens moeten verschillende systemen en databases aan elkaar gekoppeld worden, zodat er slechts één nieuwe bridge per oud exemplaar kan worden besteld. Dat zijn allemaal functies die niet standaard in het webshop-platform Magento zitten. Daarom was een custom platform noodzakelijk.
Na een bondige probleem analyse, bouwden we een all-in-one oplossing waarin klanten eenvoudig een account kunnen aanmaken en het betreffende product kunnen bestellen. Er wordt afgerekend via de veilige, geïntegreerde en pijlsnelle betaaldiensten van Magento. Zo is deze mini-webshop een perfecte aanvulling op deze kortingscampagne, zonder de bestaande online infrastructuur in de weg te zitten. Daarnaast bereikt Signify hiermee een ander hoofddoel: ze blazen namelijk hun customer journey nieuw leven in. Door bestaande klanten te belonen, komen ze opnieuw in aanraking met Signify en ontstaan er nieuwe verkoopmogelijkheden. Door de overtuigende en vlotte webshop-omgeving, was upselling nog nooit zo effectief.