In ons magazijn hebben we circa 5000 palletplaatsen, mét mogelijkheden tot uitbreiding. Of het nu gaat om grote, waardevolle apparaten of om dozen briefpapier, alles wordt door ons even zorgvuldig behandeld. Op het moment dat u iets uit ons magazijn nodig hebt, kunt u dit op eenvoudige wijze aangeven in ons Warehouse Management Systeem (WMS). De WMS-order komt bij ons binnen, we checken of deze helemaal volledig is waarna deze direct naar het magazijn wordt gestuurd. Hier wordt uw order zorgvuldig gepickt, gecontroleerd en verzendklaar gemaakt voor de verzender (PostNL, DHL, TNT enz.), uw eigen transporteur of voor onze transportdienst. Wanneer de order gereed is, past het WMS de status van de order en voorraad aan. U ziet dus realtime de status van uw orders en voorraad.
Voor het verzenden van uw opdrachten/orders bieden we vele mogelijkheden, ofwel vanuit onze eigen transportdienst of via uw eigen transporteur of verzender. Met diverse transporteurs heeft SBJ speciale prijsafspraken gemaakt. Hierdoor kunnen we pakketten en poststukken tegen een scherp tarief verzenden. Via track-and-trace kunt u uw order desgewenst volgen.
SBJ verzorgt ook uw reversed logistics: een apparaat of ander product kan om redenen retour worden gezonden, bijvoorbeeld als onderdeel van garantieafspraken of omdat u zelf een terugroepactie heeft opgezet. We doen dat via ons eigen Collect & Returnsysteem. De klant ontvangt een label, plakt dit op het pakket en belt naar de verzender voor een afhaalafspraak. Het product wordt vervolgens direct doorgestuurd naar SBJ en opgeslagen door ons magazijnteam. Vanaf het moment van bellen is het pakket traceerbaar.
SBJ heeft ten slotte ook een repair- en refurbishteam in huis. Specialisten die uw product kunnen repareren of opknappen zodat u het eventueel nog een tweede leven kunt geven. Als dat niet nodig of niet mogelijk is, bezorgen we volgens afspraak een nieuw exemplaar bij de klant of crediteren we het bedrag.
Orderverwerking is een van de grootste en belangrijkste kenmerken die bepaalt hoe uw klant over u, uw product en uw dienstverlening denkt. Dat beseft SBJ heel goed. Eén foutje kan al van invloed zijn op uw imago. Daarom begrijpen we dat het uitbesteden van dit proces heel spannend voor u kan zijn. We beheren en registreren voorraad, bestellen voorraad als dat nodig is, verwerken de orders, pakken de bestellingen in en zorgen dat deze volgens uw afspraken worden geleverd. Uw relatie merkt niet dat SBJ uw fulfilment verzorgt.
In het kort:
Wilt u weten wat SBJ op dit gebied u kan betekenen? Neem dan contact met ons op. Bel +31 (0)40 290 51 00 en vraag naar Peter de Wolff. U kunt Peter ook mailen.