Fulfilment diensten

Vrijbijvend
advies

Fulfilment

Als full-service fulfillment bedrijf verzorgen wij het complete logistieke proces vanaf de verkoop tot en met de levering van het product aan de eindklant. Dit kan zowel een consument zijn of een bedrijf of instelling. Wij onderscheiden ons van de grote logistieke partijen door ook specifieke wensen en niet-standaard orderflows te verwerken. Dat kan zijn het assembleren van onderdelen, speciale verzendverpakkingen, complexe internationale zendingen, bijzondere retourverwerkingen, beleveren van pop-up stores, het bedienen van startende en groeiende webwinkels, extra beveiligde opslaglocaties, het beheren en afleveren van beurs- en promotiematerialen op eventlocaties etc.

We onderscheiden daarbij vier hoofddiensten:

Marketing Fulfilment

Wij zorgen voor de actie in jouw marketing. Dat begint met de complete logistieke afhandeling van de marketingacties. Van het produceren, opslaan, verpakken en verzenden van promotiematerialen en andere producten tot en met het versturen je mailings en het opzetten van cashback, loyalty- en product-plus acties. Via een beveiligde login in het klantenportaal heb je direct inzicht in de status van de orders en lopende marketingacties.

Logistieke fulfilment

Wij bieden een uitgebreid scala aan standaarddiensten voor inslag, opslag, orderpicking, verpakken en verzenden van goederen, inclusief beveiligde opslag en toegangscontrole. Bij het zoeken naar een nieuwe partner voor de opslag, verpakking en verzending van jouw producten naar eindklanten, resellers of groothandels, is het essentieel om een partner te selecteren met uitgebreide kennis en ervaring in het plannen, besturen en uitvoeren van logistieke processen. Onze onderneming beschikt over aanzienlijke voorraadcapaciteit, expertise in zowel b2b- als b2c-leveringen, repackaging faciliteiten, geavanceerde geautomatiseerde workflows en een zeer betrokken team dat werkt met zowel geautomatiseerde- als handmatige oplossingen.

e-Fulfilment plus

Onder e-fulfilment verstaan wij de complete afhandeling van webwinkel bestellingen. De Plus staat voor de extra diensten die wij daarbij bieden. Afwijkende verpakkingen, het toevoegen van promotiematerialen, online klantenservice, speciaal transport, het testen van producten etc. Wij denken niet alleen met je mee als het gaat om het optimaliseren van de klantervaring, we voeren het ook voor je uit.

Return, refund, repair

Retourafhandeling hoort bij het normale fulfillment proces. We hebben het toch als aparte dienst benoemd, omdat we bij SBJ juist beginnen waar voor anderen het retourproces stopt. 

Een degelijke retourverwerking met duidelijke afspraken die vooral ook snel worden uitgevoerd vormen de basis van klanttevredenheid en een hoger percentage herhaalaankopen bij de consument. We vinden het bij SBJ daarom essentieel dat dit traject volledig wordt gefaciliteerd. Niet alleen het in ontvangst nemen van de geretourneerde goederen en het aankoopbedrag overmaken of een product opnieuw versturen. Elke retourzending wordt door ons gecontroleerd, geanalyseerd en eventueel getest op fouten. Zo controleren en verwerken we spijtaankopen, schademeldingen, dead on arrival retouren en andere defecten aan producten. Afhankelijk van de uitkomst en specifieke leveringsvoorwaarden storten we de aanschafprijs terug, sturen we een nieuw product op of zorgen we dat het product wordt gerepareerd en opnieuw online en/of in het retailkanaal komt. Bij een aantal producten verzorgen we zelfs de specifieke en afwijkende logistiek naar een refurbish partij en de daaropvolgende nieuwe bestellingen via andere marktkanalen. Zo houden we de consument tevreden, dragen we bij aan een duurzamer distributieproces en houden de totale kosten van het retourproces op een zo laag mogelijk niveau voor de fabrikant, tussenhandel of webshophouder.

Discover SBJ's endless possibilities