Refund-Repair-Return
advies
Optimaliseer het retourproces voor klanttevredenheid en herhaalaankopen
Als ondernemer met ambitie in sales en marketing begrijp je dat het retourproces een integraal onderdeel is van het fulfilment. Bij SBJ hebben we dit echter als een aparte dienst benoemd, omdat wij geloven in het starten waar anderen eindigen. Op deze pagina duiken we dieper in op de cruciale rol van een doeltreffende retourverwerking en hoe dit de klanttevredenheid en herhaalaankopen aanzienlijk kan verhogen.
Een degelijke retourverwerking vormt de basis voor klanttevredenheid. Snelheid en duidelijke afspraken zijn hierbij essentieel. Bij SBJ hechten we groot belang aan het volledig faciliteren van dit traject. We gaan verder dan alleen het in ontvangst nemen van geretourneerde goederen en het terugstorten van het aankoopbedrag of het opnieuw versturen van een product.
Elke retourzending ondergaat bij ons een grondige controle, analyse en indien nodig zelfs een test op fouten. Hierbij kijken we naar verschillende aspecten, zoals spijtaankopen, schademeldingen, dead on arrival retouren en andere defecten aan producten
Fulfilment cases
Laat je inspireren door de praktijk en ontdek hoe succesvolle organisaties met ambitie meer resultaat boeken door de fulfilment geheel of gedeeltelijk aan SBJ uit te besteden.
SBJ verzorgt al vele jaren dagelijkse ge-update printservices aan DAF Trucks N.V. Dit betreft technische documentatie die dagelijks wordt bezorgt bij meerdere afdelingen van DAF ten behoeve van onder andere de assemblage van voertuigen.
Logistieke dienstverlening gaat bij ons regelmatig een stapje verder dan alleen de inslag, opslag en verzending. Fulfilment Plus noemen we dat. Een mooi en recent voorbeeld is het vervangen van de powerdrives in 22.000 LED armaturen van fabrikant KLiTE. Een klus met een doorlooptijd van 3 weken, waarbij we verschillende drives moesten vervangen (afhankelijk van het type armatuur).
Jaarlijks gaan meer dan 100.000 kinderen weer van deur tot deur om kinderpostzegels en speciale kaarten en andere leuke items aan de man te brengen. De opbrengst van de kinderpostzegelactie is voor kinderen die door eenzaamheid, armoede of problemen thuis een steuntje in de rug nodig hebben.
Flexineb Nederland, leverancier van een speciale vernevelaar voor paarden, heeft besloten de webwinkellogistiek én 1e lijns klantenservice aan SBJ toe te vertrouwen. De e-fulfilment heeft ook deze keer weer een dikke plus en gaat duidelijk verder dan alleen inslag, opslag, verpakken en verzenden.