Bison is een van de merken van Bolton Adhesives; een samensmelting van diverse gerenommeerde lijmmerken met een rijke geschiedenis. Het begon meer dan honderd jaar geleden met UHU, het bekende handelsmerk voor papierlijm, ontwikkeld door de Duitse apotheker August Fischer in 1905 in Bühl. In de jaren dertig van de vorige eeuw richtte de Nederlander Cornelis van de Reepe Bison op, oorspronkelijk bekend als Perfecta Chemie. In de jaren negentig werden zowel UHU als Bison onderdeel van de Bolton Group. De merken Griffon en Bostik werden later toegevoegd, en in 2012 werden de krachten van deze vier lijmproposities gecombineerd onder de naam Bolton Adhesives.
Samenwerking met SBJ
SBJ heeft voor Bison een reeks doorlopende campagnes ontwikkeld die de verkoop van het volledige assortiment producten stimuleren. Zowel voor de Nederlandse- als de Belgische consumentenmarkt. De focus ligt hierbij op cashback- en winacties, waarmee consumenten worden aangespoord om producten te kopen en kans te maken op aantrekkelijke prijzen of geld terug te krijgen. Deze acties zijn niet alleen succesvol in het verhogen van de verkoop, maar bieden Bison ook waardevolle consumer insights dankzij het geavanceerde campagneplatform van SBJ.
Resultaten en Inzichten
De samenwerking tussen SBJ en Bison heeft geleid tot uitstekende resultaten. Door de doorlopende campagnes is er een significante toename in de verkoop van Bison-producten gerealiseerd. Daarnaast biedt het campagneplatform van SBJ Bison diepgaande inzichten in het consumentengedrag en de prestaties van verkooppunten. Deze informatie is essentieel voor het optimaliseren van toekomstige marketingstrategieën en het beter begrijpen van de behoeften en voorkeuren van de consument.
Conclusie
De langdurige samenwerking tussen SBJ en Bison, ondersteund door het innovatieve campagneplatform van SBJ, heeft zowel de verkoopcijfers als de merkbetrokkenheid van Bison naar nieuwe hoogten gebracht. De succesvolle cashback- en winacties zijn een bewijs van de effectieve en strategische aanpak van SBJ, en illustreren hoe gerichte marketingcampagnes kunnen bijdragen aan het succes van een merk. Bolton Adhesives blijft dankzij deze samenwerking sterk gepositioneerd in de markt, met Bison als een van de toonaangevende merken in de lijmindustrie.
Bezig met een nieuwe productintroductie? Wil je de verkoop van een bestaand product een duwtje in de rug geven? Meer inzicht krijgen in consumentengedrag en de verkoopkracht van jouw resellers? We sparren graag vrijblijvend over de mogelijkheden voor jouw product(en) of dienst(en).
Laat je inspireren door de praktijk en ontdek hoe succesvolle organisaties met ambitie meer resultaat boeken door de fulfilment en marketing promotions geheel of gedeeltelijk aan SBJ uit te besteden.
Na een eerste succesvolle cashbackcampagne met Batavus, hebben steeds meer merken binnen de Accell Group de weg gevonden naar SBJ voor het opzetten en uitvoeren van cashbackcampagnes.
Copyright © 2024 Service Bureau Jansen