Online logistiek, ondersteuning en performance

Philips Benelux

Actiemarketing | Responsemanagement

SBJ koestert een warme relatie met Philips Benelux. De samenwerking tussen beide bedrijven gaat terug tot 1953, toen SBJ vooral als startend postorderbedrijf voor Philips actief was. Tegenwoordig ondersteunen we Philips met name op het gebied van actiemarketing en response management. We beheren cashback-, terughaal- en premiumacties, vanaf de aanmelding tot aan de uitkering van het kredietbedrag of het verzenden van het premium product. Een overzicht van de lopende acties die wij voor Philips beheren is te vinden op hun actiepagina.

SBJ geeft de klant vertrouwen

Als een klant zich via de actiepagina van Philips aanmeldt, neemt SBJ de communicatie via e-mail over. Echter, doordat we altijd uit naam en in stijl van onze opdrachtgever communiceren, zullen klanten het gevoel hebben dat ze door Philips zelf geholpen worden. Voor Philips bedienen we tevens meerdere landen en taalgebieden. Onze systemen zijn zo ingericht dat de klant onze communicatie telkens in de eigen taal ontvangt. Het geeft de klant het vertrouwen dat ze bij Philips in goede handen is.

SBJ kijkt op de achtergrond mee en communiceert proactief

SBJ fungeert voor Philips Benelux als krachtige backoffice. Wanneer medewerkers van Philips gerichte vragen krijgen over de lopende acties, kunnen ze via het RMS direct schakelen met onze collega’s van SBJ. Het is ons streven om binnen 30 seconden antwoord te geven, zodat de medewerker van Philips nog tijdens het gesprek met de klant kan reageren. Daarnaast verzorgt SBJ ook de afhandeling van klantregistraties. Wanneer een cashback- of premiumaanvraag wordt ingediend, voert SBJ een fraudedetectie uit, handelen we betalingen en verzendingen af en houden we de klant op de hoogte via ons eigen Response Management Systeem (RMS). Zo zorgen we ervoor dat de klantenservice van Philips minder zwaar belast wordt.

Resultaatgerichte campagnes met oog voor data

Wanneer een promotiecampagne van start gaat, houden wij de daaruit voortvloeiende data nauwlettend in de gaten. We analyseren voortdurend de gegevens van lopende acties en schalen onze capaciteit op waar nodig. Daarnaast houden we onder andere de rendementsberekeningen bij voor Philips, brengen we de belangrijkste demografische gegevens van de deelnemende klanten in kaart en kijken we naar de performance van de aangesloten retailers. Dankzij deze kennis wordt SBJ ook steeds vaker als adviseur betrokken bij het plannen en opstellen van nieuwe campagnes. De mogelijkheden bij deze schakel van Service Bureau Jansen zijn talloos. Leg uw specifieke vraag bij ons neer en wij zorgen voor een oplossing die u nieuwe kennis en kansen biedt!