Refund-Repair-Return
advies
Optimaliseer het retourproces voor klanttevredenheid en herhaalaankopen
Als ondernemer met ambitie in sales en marketing begrijp je dat het retourproces een integraal onderdeel is van het fulfilment. Bij SBJ hebben we dit echter als een aparte dienst benoemd, omdat wij geloven in het starten waar anderen eindigen. Op deze pagina duiken we dieper in op de cruciale rol van een doeltreffende retourverwerking en hoe dit de klanttevredenheid en herhaalaankopen aanzienlijk kan verhogen.
Een degelijke retourverwerking vormt de basis voor klanttevredenheid. Snelheid en duidelijke afspraken zijn hierbij essentieel. Bij SBJ hechten we groot belang aan het volledig faciliteren van dit traject. We gaan verder dan alleen het in ontvangst nemen van geretourneerde goederen en het terugstorten van het aankoopbedrag of het opnieuw versturen van een product.
Elke retourzending ondergaat bij ons een grondige controle, analyse en indien nodig zelfs een test op fouten. Hierbij kijken we naar verschillende aspecten, zoals spijtaankopen, schademeldingen, dead on arrival retouren en andere defecten aan producten
Fulfilment cases
Laat je inspireren door de praktijk en ontdek hoe succesvolle organisaties met ambitie meer resultaat boeken door de fulfilment geheel of gedeeltelijk aan SBJ uit te besteden.
Flexineb Nederland, supplier of a special nebuliser for horses, has decided to entrust SBJ with its online store logistics and 1st -line customer service. Once again, e-fulfilment has a big plus and clearly goes further than just entry, storage, packaging and shipping.
Every year, more than 100,000 children go door to door to sell so-called kinderpostzegels (stamps sold to benefit children), special cards and other fun items. The proceeds from this stamp campaign go to children who need support due to loneliness, poverty or problems at home.
Our logistics services regularly go a step further than just entry, storage and shipping. We call that Fulfilment Plus. A good and recent example is the replacement of the power drives in 22,000 LED fixtures from manufacturer KLiTE. A job with a lead time of three weeks, during which we had to replace several drives (depending on the type of fixture).
Service Bureau Jansen (SBJ) has been providing printing services to DAF Trucks N.V. for many years now (via a business partner). This concerns technical documentation that is delivered daily to several DAF departments for, among other things, the assembly of vehicles.